Junts per Catalunya s’absté en el decret de l’estat d’alarma per “responsabilitat”, però retreu a l’Executiu no haver acceptat esmenes “tan importants com la del teletreball”
La portaveu de Junts per Catalunya al Congrés, Laura Borràs, ha anunciat l’abstenció a la pròrroga de l’estat d’alarma per “responsabilitat“, i ha explicat que “no podíem donar suport a un reial decret que no era el que ens havien dit ni el que necessitem “. “Aconseguir que el Govern comparegui és no aconseguir res perquè és la seva obligació“, ha destacat. “Reclamàvem un estat d’alarma, però no aquest, sinó un que ens permeti prendre les mesures preventives que indiquen els científics per protegir la ciutadania“, ha insistit, a més de lamentar que “aquest decret no permet prendre mesures asimètriques en el territori ni permet aixecar l’estat d’alarma si la situació millora“. També ha fet referència al teletreball i a una esmena de Junts que ha estat rebutjada pel Govern espanyol per regular el teletreball i reduir al màxim la mobilitat.
D’altra banda, la diputada ha criticat l’absència de Pedro Sánchez durant el debat: “A diferència d’altres premiers europeus, és tan important per a ell que està una estona, s’ho mira des de la barrera i se’n va“. En el seu lloc, ha defensat el decret el ministre de Sanitat, a qui Borràs ha retret que assistís a una festa fa uns dies: “Sr. ministre, li ha tocat a vostè, no sé si com a càstig per el sopar multitudinari, perquè saltar-se un cobrefoc és com a mínim, irresponsable“. Borràs ha explicat que la situació sanitària de les últimes setmanes ha convertit l’estat d’alarma en “estat d’urgència“, i que el virus de la COVID-19 està “contraatacant amb virulència“, per això, ha dit, “és tan inadequat , tan inoportú i tan temerari que, amb el seu comportament correm el risc que es propagui també el virus de l’enuig i de la desmoralització general “.
“Ens preocupa que aquest Govern, autodenominat el més progressista de la història, proposés un estat d’alarma de sis mesos per evitar haver de donar moltes explicacions“, ha destacat, i en aquest sentit ha advertit que des de Junts “hem presentat esmenes reivindicant que la Generalitat disposi de totes les competències de veritat “, perquè “no és suficient dir que s’aconsegueixen coses, cal aconseguir-les per poder governar i solucionar els problemes de la ciutadania “.
Madrid, 29 d’octubre de 2020