Notícies

Totes les notícies

Artadi critica que el Govern Colau restringeixi l’ús compartit de motos i bicis quan és el futur de la sostenibilitat i millora de la qualitat de l’aire a la ciutat

El Grup Municipal de JuntsxCat demana que la regulació es fixi a través d’una ordenança municipal específica i consensuada amb partits polítics i el sector i que es treballi per afavorir la intermodalitat entre altres transports públics per a promocionar el seu ús    

 

La portaveu del Grup Municipal de Junts per Catalunya a l’Ajuntament, Elsa Artadi, ha criticat avui que el Govern de l’Alcaldessa Ada Colau aposti per restringir l’ús compartit de motos i bicis a Barcelona quan és el futur de la sostenibilitat i millora de la qualitat de l’aire a la ciutat. El Grup Municipal de JuntsxCat demana que la regulació es fixi a través d’una ordenança municipal específica i consensuada amb partits polítics i el sector i que es treballi per afavorir la intermodalitat entre altres transports públics per a promocionar el seu ús.

El Govern municipal ha anunciat avui que finalment ha aprovat un decret d’alcaldia per mitjà del qual regula la normativa d’atorgament de llicències de motos i bicicletes d’ús compartit a la ciutat de Barcelona. Una normativa que, a parer de la portaveu Elsa Artadi, “és només una norma de caràcter restrictiu que, més enllà de fixar els preus de les llicències i la seva durada, se centra a limitar pels pròxims 4 anys el nombre de vehicles, motocicletes i bicicletes, d’ús compartit que podran operar a la capital catalana”. A parer d’Artadi, “no deixa de ser sorprenent que, enmig d’un estiu que s’ha iniciat amb una onada de calor, i episodis d’augment de la contaminació que situen la ciutat a les portes d’aplicar restriccions de circulació per als vehicles més contaminants, el govern de Barcelona aposti de forma tan clara per aplicar restriccions a motos i bicis d’ús compartit que aposten per les flotes elèctriques”.

El Grup de Junts per Catalunya considera que l’oferta del vehicle compartit, cotxe, però sobretot, motos i bicis, és un fenomen emergent a Barcelona, i en els darrers anys hi ha hagut una eclosió d’aquest nou tipus de transport. “Els avenços tecnològics obren la porta a moltes oportunitats i a impulsar polítiques innovadores a favor d’una millor mobilitat, una ciutat sense emissions i ben connectada entre barris, entre serveis i amb la seva àrea metropolitana”, ha dit Artadi.

Per a la portaveu del grup de JuntsxCat, abordar la mobilitat i resoldre les necessitats canviants que tenen els ciutadans i les ciutadanes alhora de moure’s, és un dels reptes més importants de les grans ciutats i ha afegit que quan es parla de mobilitat, és important tenir en compte els principis de sostenibilitat, eficiència i harmonia entre els diferents modes de transport. “Si, veritablement, apostem per una mobilitat més sostenible, hem d’aprofitar aquest fenomen i posar-lo al servei de l’interès general i de les necessitats de mobilitat”.

JuntsxCat ha lamentat que, tot i aquesta nova realitat, el govern municipal que encapçala Ada Colau “no ha fet cap pas per liderar i per promoure aquest tipus de mitjà de transport més sostenible i complementari a la xarxa de transport públic, i ara, via decret i sense consens estableix unes restriccions sense tenir un marc jurídic clar, i posa traves al desenvolupament d’una activitat que només fa que afavorir una mobilitat més sostenible”. “L’ús compartit de motos i bicicletes redueix el nombre de vehicles circulant, per la qual cosa no entenem que un Govern suposadament de progrés, faci normatives restrictives”, ha dit Artadi.

 

La regidora ha destacat que el sharing afavoreix que hi hagi menys ocupació de l’espai públic (amb menys motos, mateixos viatges);  també la renovació de flotes no contaminants, i ha recordat en aquest sentit que “Barcelona té un parc aproximats de 300.000 motos, si totes fossin elèctriques és evident que hi hauria menys emissions, i el sharing afavoreix aquest canvi”.

 

A parer de la portaveu de JuntsxCat “cal impulsar una ordenança específica que reguli el vehicle compartit”. “Exigim abordar un debat, serè i aprofundit, sobre el model de sharing, per millorar la mobilitat de Barcelona”. “Defensem una aliança, en el marc del Pacte per la Mobilitat, amb el sector, els experts, els usuaris d’aquests serveis, veïns i veïnes, per definir un marc normatiu, amb seguretat jurídica”.

 

Artadi ha destacat la importància de fomentar aquest tipus de transport i estendre  l’oferta a tot el territori, especialment als barris menys ben comunicats i amb menys transport públic, i ha advocat també per fer un pas endavant i treballar per impulsar la intermodalitat del vehicle compartit amb la resta de modes de transport públic.

 

Així mateix Artadi ha proposat la limitació de la velocitat, “per afavorir la seguretat viària”; l’elaboració d’un codi bones pràctiques amb el sector; i l’establiment de requisits per a unes bones condicions laborals dels treballadors d’aquestes empreses. La portaveu del grup de Junts per Catalunya ha reclamant també el reforçament de l’autoritas de la GUB i formació dels agents perquè tinguin més instruments per intervenir; i control i fer complir la normativa, “un aspecte que ha abandonat completament aquest govern. Hi ha massa queixes per indisciplina de les bicis, els patinets i altres tipus de vehicles de mobilitat personal. Cal fer complir les normes i que hi hagi ordre a l’espai públic”.

 

Junts per Catalunya ha recordat que l’Autoritat Catalana de la Competència (ACCO) ja va alertar que la regulació dels serveis de lloguer de bicis i motos que plantejava el Govern municipal d’Ada Colau era restrictiva de la competència i discriminatòria.

 

Barcelona, 4 de juliol de 2019

 

Darreres notícies

Junts per Catalunya rebutja la censura i les ingerències judicials al Parlament i reivindica que s’hi pugui parlar del dret d’autodeterminació

La diputada Elsa Artadi ha explicat que s’han presentat quatre esmenes a la proposta de resolució conjunta amb …

Més informació

L’abstenció dels Comuns a la proposta d’Òmnium per revocar l’ús del Palauet Albéniz a la Casa Reial impedeix que s’aprovi la proposició de Junts per Catalunya que ho demanava

La cap del Grup de Junts per Catalunya a Barcelona, Elsa Artadi, defensava aquesta iniciativa a la Comissió …

Més informació

El Govern Colau rebutja la proposta de Junts per Catalunya per impulsar la reforma de La Rambla i manté el bloqueig al projecte

El portaveu del Grup de Junts per Catalunya, Jordi Martí, lamenta el vot contrari de Comuns i PSC …

Més informació

Segueix-nos